• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
المجلة العلمية للدراسات والبحوث المالية والإدارية‎
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2025)
المجلد المجلد 16 (2024)
المجلد المجلد 15 (2023)
المجلد المجلد 14 (2022)
المجلد المجلد 13 (2022)
العدد العدد 3
ملحق١
العدد العدد 3
العدد العدد 2
ملحق1
العدد العدد 2
العدد العدد 1
العدد الاستثنائى
المجلد المجلد 9 (2021)
المجلد المجلد 12 (2021)
المجلد المجلد 11 (2021)
المجلد المجلد 10 (2021)
المجلد المجلد 8 (2020)
المجلد المجلد 7 (2020)
المجلد المجلد 6 (2020)
المجلد المجلد 5 (2020)
المجلد المجلد 4 (2019)
المجلد المجلد 3 (2019)
المجلد المجلد 2 (2018)
المجلد المجلد 1 (2014)
Badr, DR. Noha Ibrahim Taha. (2022). Factors influencing consumers' intentions to purchase electric vehicles in Egypt. المجلة العلمية للدراسات والبحوث المالية والإدارية‎, 13(3), 86-98. doi: 10.21608/masf.2022.241927
DR. Noha Ibrahim Taha Badr. "Factors influencing consumers' intentions to purchase electric vehicles in Egypt". المجلة العلمية للدراسات والبحوث المالية والإدارية‎, 13, 3, 2022, 86-98. doi: 10.21608/masf.2022.241927
Badr, DR. Noha Ibrahim Taha. (2022). 'Factors influencing consumers' intentions to purchase electric vehicles in Egypt', المجلة العلمية للدراسات والبحوث المالية والإدارية‎, 13(3), pp. 86-98. doi: 10.21608/masf.2022.241927
Badr, DR. Noha Ibrahim Taha. Factors influencing consumers' intentions to purchase electric vehicles in Egypt. المجلة العلمية للدراسات والبحوث المالية والإدارية‎, 2022; 13(3): 86-98. doi: 10.21608/masf.2022.241927

Factors influencing consumers' intentions to purchase electric vehicles in Egypt

المقالة 5، المجلد 13، العدد 3 - الرقم المسلسل للعدد 1، مارس 2022، الصفحة 86-98  XML PDF (3.6 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/masf.2022.241927
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
DR. Noha Ibrahim Taha Badr*
ادارة الأعمال, کلية تجارة , جامعة مدينة السادات
تاريخ الاستلام: 31 مارس 2022،  تاريخ القبول: 31 مارس 2022 
المستخلص
The effect of human activity over the years has led to global warming on the planet. Anthropogenic greenhouse gas emissions (GHG) are the main causes of global warming (Pachauri and Mayer 2015). These emissions have led largely to the increase in concentrations of carbon dioxide (CO2), methane (Ch4) and nitrous oxide (N2O) in the atmosphere from the pre-industrial era ( (Pachauri, R. K., and L. Mayer, 2015). It is appraised that between 1970 and 2010, emission of CO2 from fossil fuels constituted 78% of GHG emissions (Pachauri, R. K., and L. Mayer, 2015)).
Green goods is Purchased of is growing amongst customers and organizations. Also, vehicle manufacturing companies worldwide employ, safety, and green technologies and methods when manufacturing cars to reduce the harm on human beings and the environment ( (Karurkar, et., al., 2018)). Thus, Green marketing provide helpful effect on health and the environment. It also promotes coordinated cleanliness efforts in both production and consumption. At the same time, people are aware of natural products and pure way of products' manufacturing, consuming, and disposing. ( (M.D., P., & Akhil, A., 2017)). On one hand, environmentally friendly vehicles, have low noxious emissions and fuel-efficient, with different types of environmental vehicles offered on the market, involving hybrid vehicles, hydrogen vehicles, electric vehicles, and solar vehicles (Joshi, N., & Rao, P. S., 2013)).
These developments have compelled Supranational Organizations like the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) and various governments around the world to develop strategies for reducing greenhouse gas emissions to ensure sustainable development. One of the strategies is to ensure sustainable transport by introducing electric vehicles. This has been done in several countries including the Netherlands, Germany, the United States, Spain, Norway, China, etc. Electric vehicles – hybrid electric (HEV), plug-in hybrid electric (PHEV), or battery electric vehicle (BEV) technologies – provide the promise for a steady decline of energy consumption and GHG emissions (Guo et al. 2020; Massiani 2014; Shen et al. 2012). The benefits of electric vehicles are further corroborated in a report commissioned by the European Climate Foundation (2018) which summarized that there was substantial reduction in GHG when there was a move from internal combustion engines (Kang, et., al.,, 2019); (Schuller, A., and C. Stuart, 2018); (Rothkrantz, et., al., 2013)).
الكلمات الرئيسية
electric vehicles
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 520
تنزیل PDF: 1,850
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.